Skúsme to povedať inak...

Ilustračná fotografia. (Pixabay.com)

Sociálne siete bývajú plné vtipov na adresu niektorých povolaní a poznámok na adresu ľudí, ktorí ich vykonávajú. Často si však práve títo ľudia na svoju adresu vypočujú už v prvých vetách množstvo viac než nelichotivých poznámok. A pritom by to išlo inak... „Ste platená z mojich daní, tak sa s vami budem rozprávať ako ja chcem!“ V rebríčku vyjadrení na adresu zamestnancov akejkoľvek inštitúcie je práve táto veta používaná asi najčastejšie, keď občan/klient nedostal odpoveď, v akú dúfal.

Napriek tomu, že väčšina ľudí, ktorí so zamestnancami úradov komunikujú, sú naozaj korektní, rovnako ako vo zvyšku spoločnosti, aj tu sa stále častejšie stretávame s verbálne agresívnymi útokmi, urážkami a znevažovaním. Antropológ Martin Kanovský z Univerzity Komenského v jednom z nedávnych rozhovorov povedal, že vo všeobecnosti platí, že v osobnom kontakte ľudia reagujú miernejšie. Napriek tomu by takéto modely komunikácie nemali byť akceptované, nech už vyjdú od ktoréhokoľvek aktéra.

Na ukážku len niekoľko z reakcií, ktorých sa úradníkom denne dostáva nespočet. Lebo niekedy stačí otázku položiť inak...

To už naozaj panuje u nás toľko hlupákov a lenivých p..d??? - Dobrý deň, zaujímalo by ma, či je možné vyriešiť...

To je normálne, aby nám pod domom behali v polovici februára kosačky, tváriace sa popri tom hluku, že kosia „vyrastenú“ trávu? - Dobrý deň, pod oknami nám behajú kosačky. Nerozumiem tomu, naozaj sa teraz kosí? Ďakujem za odpoveď.

Nevyhovárajte sa, že vám to zákon neumožňuje. Ste tam na to, aby ste riešili naše problémy. Keď to nechcete robiť, tak dajte výpoveď. – Rozumiem. Existuje nejaký spôsob, ako to aspoň dočasne riešiť? Ďakujeme.

 

Vydanie: Marec 2020