Vizuálny smog: Z Miletičky zmiznú billboardy

Reklamné plochy na oplotení trhoviska vídajú jeho návštevníci už viac ako dve desaťročia. Pred niekoľkými týždňami sa to však začalo meniť. Prvé billboardy začali miznúť a čoskoro by ich mala byť odstránená dvadsiatka. 

Ružinov už pred niekoľkými rokmi prijal uznesenie o tom, že nebude prenajímať žiadne svoje pozemky na budovanie reklamných plôch. Práve najväčšie bratislavské trhovisko Miletička a jeho oplotenie však bolo už dlho predtým miestom, kde ich bolo umiestnených obzvlášť veľa. Zmluvy s billboardovými spoločnosťami síce boli rozviazané už takmer pred dvoma rokmi, avšak odvtedy prebieha súdny spor.

Samotné konštatovanie stavebného úradu o tom, že ide o tzv. čiernu stavbu, totiž nestačí na to, aby mohli byť tieto reklamné plochy okamžite spílené a odstránené. Skúsenosti s takýmito stavbami totiž ukazujú, že podobné súdne spory môžu trvať celé roky a výsledok je neistý.

Na ich odstránení sa preto mestská časť dohodla s Asociáciou vonkajšej reklamy, ktorá zastrešuje najväčšie reklamné spoločnosti na trhu a tie billboardy odstránili na vlastné náklady. Zároveň pokračujú rokovania o odstránení zvyšných reklamných plôch.

 

Vydanie: Máj 2021